Czym jest leczenie kanałowe?

Endodoncja jest bardzo szybko rozwijającą się dziedziną stomatologii. Zajmuje się chorobami miazgi zęba oraz tkanek okołowierzchołkowych. Dzięki zastosowaniu instrumentów niklowo-tytanowych, rotacyjnych leczenie stało się jeszcze bardziej efektywne. Właściwą diagnozę zapewnia zastosowanie lup oraz endometru do pomiaru długości kanału. Prawidłowe wykonanie zabiegu gwarantuje długoletnie utrzymanie zębów w jamie ustnej.

Endodoncja, czyli leczenie kanałowe, polega na:

• usunięciu z wnętrza zęba uszkodzonej, nieodwracalnie zmienionej miazgi,
  • oczyszczeniu komór i kanałów korzeniowych,
  • wypełnieniu przestrzeni trwałym oraz stabilizującym materiałem leczniczym.

Celem leczenia kanałowego jest usunięcie źródeł infekcji, a także zapobieganie jej ponownemu powstaniu.

Wskazania do leczenia

Jakie są objawy chorób miazgi zęba?

• Tępy lub ostry ból zęba (nasilający się przy dotyku),
  • długotrwała nadwrażliwość na ciepło i zimno,
  • przebarwienia,
  • opuchlizna,
  • nieprzyjemny zapach z jamy ustnej,
  • bolesność tkanek okalających.

Czasami zdarza się, że wyżej wymienione objawy nie występują, a o toczącym się procesie chorobowym miazgi zęba pacjent dowiaduje się na podstawie badania stomatologicznego i zdjęcia RTG.

Oferta

W naszym gabinecie KM Dental Experts w Legnicy stosujemy najnowsze metody leczenia kanałowego (endodontycznego), używając najwyższej jakości sprzętu. Do przeprowadzenia kontroli posługujemy się mikroskopem operacyjnym, endometrem elektronicznym oraz maszynowymi narzędziami do opracowania kanałów. Pozwala to na wgląd do wnętrza komory zęba, a także umożliwia dokładne określenie rozmiarów infekcji. Po prawidłowym oczyszczeniu komory i kanałów wypełniamy korzenie systemem szczelnych, trwałych materiałów. Skutkiem tak przeprowadzonej diagnostyki oraz leczenia kanałowego jest wyleczenie zęba, zachowanie go w jamie ustnej, a także brak dalszych powikłań.

Czy podczas leczenia kanałowego pacjent odczuwa ból?

Wbrew obawom, zabieg wcale nie musi boleć. Przeprowadzany jest przy wykorzystaniu nowoczesnych technik leczenia i znieczulenia. Bezpośrednio po nim, pacjent może odczuwać nadwrażliwość, która będzie się utrzymywać przez kilka kolejnych dni. Dolegliwości bólowe można jednak załagodzić, stosując ogólnodostępne środki przeciwbólowe.

Czym grozi niepodjęcie leczenia kanałowego?

Każdy niepokojący ból zębów powinien być skonsultowany ze stomatologiem. Jest to dla nas ważne ostrzeżenie, dzięki któremu możemy w porę zareagować. Jeżeli pomimo bólu nie podejmiemy w odpowiednim czasie leczenia kanałowego, prowadzi to do konieczności usunięcia zęba, który mógłby posłużyć jeszcze wiele lat.

Leczenie endodontyczne (kanałowe) jest często ostatnią deską ratunku dla zęba przed jego potencjalną utratą. Nowoczesne metody leczenia z zastosowaniem mikroskopu w naszym centrum pozwalają w wielu przypadkach uratować ząb, który skazany był na usunięcie.

Powyższe postępowanie jest bardzo często z ekonomicznego punktu widzenia rozwiązaniem tańszym niż usunięcie zęba a następnie jego zastąpienie mostem protetycznym lub implantem.

Leczenie kanałowe w praktyce oznacza usunięcie chorej miazgi, oczyszczenie komory i kanałów korzeniowych oraz wypełnieniu ich materiałem zastępczym, co zapobiega ponownemu pojawieniu się bakterii i stanu zapalnego, które są przyczyną dolegliwości.

ENDODONCJA W NASZYM CENTRUM

Endodoncja mikroskopowa to nowoczesna metoda leczenia kanałowego z zastosowaniem mikroskopu. Praca w powiększeniu umożliwia naszym lekarzom lepiej uwidocznić kanały zęba szerokości ułamka milimetra i dokładnie je oczyścić.

W oczyszczeniu i dokładnym opracowaniu kanału pomaga nam mikrosilnik endodontyczny firmy Dentsply Maillefer (X-smart PLUS) oraz narzędzia maszynowe. Kanały wypełnianie są metodą termiczną z użyciem urządzenia firmy B&L BIOTECH (SuperEndo Alfa 2)

W naszym centrum:

- Przeprowadzamy leczenie kanałowego w zębach leczonych po raz pierwszy i tych, które były już wcześniej leczone (reendo)

- usuwamy złamane narzędzia z kanałów korzeniowych

- zamykamy perforacje